Jak nebýt uspávač hadů při webináři či online semináři?

By | 7.3.2024

Učím lidi, jak nebýt uspávači hadů při online vysílání. Jinými slovy učím lidi, jak udělat atraktivní online vysílání, aby všechny bavilo a zároveň se doručily podstatné myšlenky k účastníkům.

Než se vrhneme do kreativy, tak přirozeně je nutné začít s technickou přípravou. Já vím, některé výpadky nelze předvídat (např. streamovací platforma má výpadek) a prostě se občas dějí a naši účastníci online semináře jsou většinou chápaví. Nicméně některým jde vcelku jednoduše předejít.

Jak se na online vysílání připravit obsahově?

Jak asi tušíte (a určitě vám to často i někdo připomíná), nejzásadnější je mít jasně stanovený cíl každého vysílání a nesnažit se jich mít více v rámci jednoho vysílání. Moje zkušenost je, že v okamžiku, kdy znám cíl, tak příprava jde mnohem hladčeji.

Při přípravě je důležité si dát pozor na logicky navazující průběh vysílání – můžeme využít např. model EUR, tedy evokace, uvědomění a reflexe.

EVOKACE – je to otvírák tématu, probíhá v samotném úvodu vysílání.
– Jedná se o jemné otevírání tématu spíše z obecnější roviny.
– Může se jednat o naladění na dané téma.
– Prakticky to může vypadat třeba jako otázka/y určené všem účastníkům.
UVĚDOMĚNÍ – hlavní obsahová část – tady září vaše expertíza (po celou dobu myslíme na cíl vysílání).
REFLEXE – neboli podpora účastníků, aby si pojmenovali to, co si odnáší, co si uvědomili a naučili se.
– Může probíhat i v průběhu vysílání, ale rozhodně by měla proběhnout na konci vysílání či bezprostředně po jeho skončení.
– Např. otázka do chatu či dotazník po skončení vysílání.

Doporučuji držet se této struktury a neosekat to jen na fázi uvědomění. Obsahové sdělení pak nebývá celistvé a účastníci si ze vzdělávacího hlediska neodnáší tolik, kolik by mohli.

A ještě drobný praktický tip k přípravě vysílání: Scénář.
Ke každému online vysílání si připravuji tzv. minutový scénář, který mám vytištěný u sebe.
V scénáři mám nejen časový harmonogram jednotlivých aktivit, ale i jejich popis a co si musím předem připravit.

Co je zásadní ingrediencí atraktivity při online vysílání? Pestrost!

Každý z nás se učíme a vstřebáváme informace jiným způsobem. A tedy potřebujeme získávat informace různou formou, aby byly pro nás pochopitelné a využitelné. Jinak se neučíme a je to spíš utrpení.

Je tedy důležité rozumět různým učícím stylům naší cílové skupiny a zohledňovat to při online vysílání. Pokud stojíte o krátké video zaměřené na objasnění učících stylů (včetně testu) tak tudy.

Chcete se naučit připravit poutavý webinář a hlavně si vše na vlastní kůži vyzkoušet a dostat zpětnou vazbu?

Podařilo se mi registrovat online kurz (s podporou „naživo“ online) na Úřadu práce (ÚP) – a možná to tak na první pohled nezní, ale je to určené pro zaměstnané a OSVČ v rámci jejich podpory zvýšení kompetencí v dnešní měnící se době. A to nejlepší je, že ÚP poskytuje dotaci až 82 % na cenu kurzu, tzn. vy platíte jen 18%. V tomto online kurzu propojuji perfektní zmáknutí aplikace ZOOM a metodického vedení Jak nebýt uspávač hadů při online vysílání.

Více informací, včetně přihlášky (nutné se přihlásit do 15. 3. 2024 u dubnového termínu a do 13. 4. u květnového termínu): www.petravymetalikova.com/kurz.

(Pokud byste měli technické potíže s přihlašováním, neváhejte se na mě obrátit).

A kdo jsem já?

Jmenuji se Petra Vymětalíková a pokud se zrovna nevěnuju své on-line lektorské činnosti, můžete mě potkat při běhání po horách nebo u ekologického farmaření.

Zdroj: Petra Vymětalíková