Co se stane, když učitelé přestanou soutěžit a začnou si opravdu pomáhat? Jak vypadá škola, kde se chyba nebere jako selhání, ale jako odrazový můstek k růstu? Na tyto i další otázky odpovídá Markéta Mrázová – zkušená pedagožka, lektorka a zakladatelka komunitních projektů Pedagogický diář a Inovativní učitel – v rozhovoru, který jsme natočili pro konferenci Kompetence pro budoucnost.

Rozhovor Školy jako spolupracující komunity je dostupný zdarma po registraci v rámci online konference v přípravném týdnu (25.–31. srpna 2025).
Co se v rozhovoru dozvíte?
- Jak ve škole postupně vytvářet prostředí pro bezpečnou a smysluplnou spolupráci.
- Jak překonat obavu z chyb a jak s chybou pracovat jako s impulzem k učení.
- Konkrétní příklady, jak přenášet odpovědnost na žáky a rozvíjet jejich kompetence.
- Proč sdílení mezi učiteli není ztráta času, ale cesta ke kvalitní výuce.
Kdo je Markéta Mrázová?
Markéta působí jako lektorka a mentorka na volné noze, propojuje učitele napříč Českem a Slovenskem a podporuje je v tom, aby se v profesi cítili jistěji, silněji a nebyli na všechno sami.
Stojí za vznikem několika komunitních vzdělávacích platforem, jako jsou virtuální sborovna, klub inovativních učitelů a již zmiňovaný Pedagogický diář, který se stal nejen plánovacím nástrojem, ale i symbolem podpory a sdílení mezi učiteli.
Upoutávku na rozhovor najdete tady:
🎓 Konference Kompetence pro budoucnost
📅 Kdy? 25.–31. srpna 2025
💻 Kde? Online, po registraci zdarma
📌 Pro koho? Pro učitele, lektory, ředitele škol a všechny, kteří chtějí posilovat kompetence budoucnosti ve vzdělávání
🧠 Markétin rozhovor je součástí programu, ve kterém se setkáte i s dalšími odborníky, praktiky a inovátory v českém školství.
📥 Registrace a program najdete zde:
👉 https://www.eduforum.cz/pristi-udalost/kompetence-pro-budoucnost/
🌱 Věříme, že sdílení není slabost. Je to naše síla.
A právě o tom je rozhovor s Markétou i celý náš přístup ke vzdělávání.
Přidejte se – nejen jako účastník konference, ale jako součást proměny škol, které staví na důvěře, sdílení a spolupráci.
Zdroj: Edufórum, z. s.